یک نشریه آمریکایی نوشت که روسیه در حال استقرار یگان‌های جدید در «کریمه»برای حفظ این شبه جزیره است.

نیوزویک: ارتش روسیه در حال استقرار یگان‌های جدید در کریمه است

به گزارش گروه بین‌الملل کنگره فرهنگی، یک نشریه آمریکایی روز چهارشنبه نوشت که روسیه در حال استقرار یگان‌های جدید در «کریمه» است، زیرا اوکراین به دنبال بازپس گیری این شبه جزیره است.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک» «آندری چرنیاک،» از مقام‌های وزارت دفاع اوکراین گفت که روسیه در حال انتقال یگانهای نظامی جدید به شمال کریمه برای حفظ مسیر زمینی به  این شبه جزیره است.

چرنیاک گفت: «با توجه به اینکه شرکای خارجی ما انواع جدیدی از تسلیحات را در اختیار ما قرار می‌دهند، مسیر زمینی به کریمه امن نیست. اوکراین مواضع روسیه را در این منطقه تحت حمله قرار خواهد داد.»

نیوزویک نوشت که به نظر می‌رسد این مقام ارشد اوکراینی به سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» اشاره می‌کند که ایالات متحده در ماه دسامبر متعهد شد به اوکراین به عنوان بخشی از بسته حمایتی ۱.۸۵ میلیارد دلاری ارائه کند.

سامانه پاتریوت، پیشرفته ترین موشک زمین به هوا خواهد بود که واشنگتن از زمان آغاز جنگ به اوکراین ارائه کرده است. این موشک با داشتن بردی بیش از 65 مایل می تواند پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه برد را شناسایی، ردیابی و منهدم کند.

وزارت دفاع انگلیس نیز به تازگی  ارزیابی کرد که روسیه در حال تجمع مجدد نیروهای خود برای حمله احتمالی اوکراین به کریمه است. در این بیانیه آمده است که واحدهای روسی خندق جدیدی در نزدیکی مرز کریمه ساخته‌اند. این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، قول گرفتن شبه جزیره کریمه را داده است.

در تحولی دیگر،  «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه  تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین رایزنی کرد.

علی‌رغم هشدارهای مکرر روسیه به کشورهای غربی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین، سخنگوی دولت لندن گفت که سوناک در این تماس به زلنسکی وعده حمایت نظامی در طولانی مدت را داده است. تداوم کمک نظامی غرب به اوکراین در حالی است که زلنسکی با ادعای برنامه‌ریزی روسیه برای انجام حمله پهپادی گسترده علیه این کشور، گفت مسکو قصد دارد با این حملات، سامانه‌های پدافندی اوکراینی را فرسوده کند.

پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید